Jämtkraft stories

Kundvård som bekräftar bra val

Jämtkraft säljer inte kläder man bär nära kroppen, mat man njuter av eller prylar man kan se och känna på. Något som Jämtkraft kan leverera och som kunderna är väl värda att känna till är att företagets energitjänster är goda miljöval.

Temat i en mer målinriktad contentinsats för Jämtkraft fick bli bekväm hållbarhet. Inom temat lyftes energitjänsterna Dela vattnet, Energikollektivet Dela Billsta, Clever elbilsladdning och Fjärrvärme via berättelser i text och film i serien Jämtkrafts stories.

Anslaget är att kunderna berättar. Vi möter dem i deras vardag, får höra om deras tankar och vilket problem en viss tjänst löser för dem. Filmerna finns på webbplatsen, som tjänar som hub för varumärket och på Youtube. Filmer och artiklar har också marknadsförts via sociala medier. Målet med Jämtkraft stories var att öka trafik till och besökstid på webbplatsen och även öka konvertering.